Nasz Kontrahent stał przed niemałym problemem – ze względu na dużą konkurencyjność innych ofert na rynku i bliskość dużych aglomeracji, co miesiąc tracił i musiał zatrudniać kilkudziesięciu nowych pracowników. Taka rotacja generowała wysokie koszty związane z obsługą kadrową i płacową w firmie.

Po zbadaniu potrzeb i poznaniu problemów Kontrahenta, zaproponowaliśmy mu kilka rozwiązań. Przyznaliśmy szczerze, że nie zlikwidujemy problemu rotacji – nie mamy nieograniczonej liczby kandydatów, przygotowanych do każdego stanowiska i pracy. Możemy za to ograniczyć koszty kadrowo-płacowe dzięki narzędziom, wiedzy i dodatkowym możliwościom, które posiadamy jako agencja zatrudnienia. Jednym z rozwiązań, które wspólnie z Kontrahentem wdrożyliśmy, była zmiana krótkoterminowych umów przedłużanych co 30 dni na dłuższe. Wprowadziliśmy także sześciomiesięczny okres wdrożeniowy dla nowych pracowników i przejęliśmy wszelkie formalności płacowe, związane z tymi zmianami.

grafika do artykułu 7.JPG

Nasz Kontrahent docenił to rozwiązanie. Szybko zauważył zmniejszenie kosztów, a pół roku później przekonał się, że pracownicy którzy przechodzą przez okres wdrożeniowy, wprawniej wykonują swoją pracę, czują się bardziej związani z firmą i zostają w niej na dłużej. Nasze sposoby okazały się na tyle skuteczne, że przedłużyliśmy współpracę z perspektywą wdrożenia proponowanych rozwiązań na kolejne zakłady Kontrahenta.