Nasz Kontrahent stał przed niemałym problemem – ze względu na dużą konkurencyjność innych ofert na rynku i bliskość dużych aglomeracji, co miesiąc tracił i musiał zatrudniać kilkudziesięciu nowych pracowników. Taka rotacja generowała wysokie koszty związane z obsługą kadrową i płacową w firmie.
Po zbadaniu potrzeb i poznaniu problemów Kontrahenta, zaproponowaliśmy mu kilka rozwiązań. Przyznaliśmy szczerze, że nie zlikwidujemy problemu rotacji – nie mamy nieograniczonej liczby kandydatów, przygotowanych do każdego stanowiska i pracy. Możemy za to ograniczyć koszty kadrowo-płacowe dzięki narzędziom, wiedzy i dodatkowym możliwościom, które posiadamy jako agencja zatrudnienia. Jednym z rozwiązań, które wspólnie z Kontrahentem wdrożyliśmy, była zmiana krótkoterminowych umów przedłużanych co 30 dni na dłuższe. Wprowadziliśmy także sześciomiesięczny okres wdrożeniowy dla nowych pracowników i przejęliśmy wszelkie formalności płacowe, związane z tymi zmianami.
Jak do tego podeszliśmy?
Potrzeba:
Ograniczenie kosztów kadrowo-płacowych związanych z dużą rotacją pracowników.
Nasze rozwiązanie:
Wprowadzenie 6-miesięcznego okresu wdrożeniowego; Przedłużenie długości trwania umów i obsługa formalności płacowych.
Korzyści:
Zmniejszenie kosztów kadrowo-płacowych; Zyskanie sprawdzonych i zaufanych pracowników; Szansa na dalsze ograniczenie kosztów poprzez wdrożenie rozwiązań na kolejne zakłady motoryzacyjne.
Nasz Kontrahent docenił to rozwiązanie. Szybko zauważył zmniejszenie kosztów, a pół roku później przekonał się, że pracownicy którzy przechodzą przez okres wdrożeniowy, wprawniej wykonują swoją pracę, czują się bardziej związani z firmą i zostają w niej na dłużej. Nasze sposoby okazały się na tyle skuteczne, że przedłużyliśmy współpracę z perspektywą wdrożenia proponowanych rozwiązań na kolejne zakłady Kontrahenta.