Niemal w każdej organizacji spotykają się ze sobą pracownicy z różnych przedziałów wiekowych. Najmłodszym uczestnikiem rynku pracy jest dziś pokolenie Z – generacja, która świetnie czuje się w świecie nowych technologii. W ATERIMA HR regularnie badamy zmiany na rynku pracy, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak młode pokolenie funkcjonuje zawodowo.

Pokolenie Z to cenny kapitał na początek współpracy – tłumaczy dr Anna Dolot, autorka raportu. – Jednak to pracodawca ma znaczący wpływ na to, jak go ukierunkuje. Wydobędzie z niego otwartość, energię i pomysłowość czy zbuduje mur zasłaniając się cyfrowym niedopasowaniem?

Okazuje się, że niestałość młodego pokolenia to mit. Niemal 40% badanych przyznało, że mogłoby przepracować w jednej firmie nawet całe życie, gdyby praca była atrakcyjna.

Co zatem sprawia, że miejsce pracy jest dla młodych interesujące? Przywiązują wagę do wynagrodzenia (91%), ale też do innych czynników, które pracodawcę kosztują już zdecydowanie mniej. Są to atmosfera w pracy (93%), przełożony, który dzieli się wiedzą i doświadczeniem (87%) czy rozwój przez udział w ciekawych projektach, które stanowią wyzwanie (79%) czy elastyczne godziny (79%).

Ważne jest dla nich także otrzymywanie informacji zwrotnej (72%). Wynika to z przyzwyczajenia do dwukierunkowej komunikacji – „lajkują”, wystawiają opinie na temat miejsc, komentują rzeczywistość.

Cały raport zobaczyć można tutaj: www.aterima.hr/raport-pokolenie-z

Publikację przygotowaliśmy w oparciu o autorskie badania w trzech obszarach. Pierwszy dotyczy charakterystyki pokolenia Z i zderzenia wyników ze stereotypami na jego temat. W drugiej części sprawdziliśmy kwestie związane z rekrutacją, czyli m.in. gdzie młodzi szukają pracy i co skłania ich do aplikowania do firmy. Ostatni obszar dotyczył motywacji generacji Z. Nasza Ekspert HR zbadała, co w pracy jest ważne dla młodych.

Więcej informacji: www.aterima.hr